Tajna Misja Zwiadowców

Administrator GN   15 listopada 2022   Możliwość komentowania Tajna Misja Zwiadowców została wyłączona

Tajna misja?

To zadanie dla nas!

Aby do niej dołączyć nasza Szkoła wysłała zgłoszenie do uczestnictwa w ogólnopolskim konkursie dla bibliotek i czytelników pt. Tajna Misja Zwiadowców, organizowanego przez Bibliotekę Pedagogiczną Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wielkopolskim oraz Wydawnictwo Jaguar.

I tak na celownik wzięliśmy temat: Prześwietlamy uczniów Szkoły Rycerskiej. Jak rozpoznać prawdziwego rycerza? Rozważania na temat siły i jej wykorzystywania.

,,Za każdym razem, gdy Horace usiłował się przed nimi ukryć, trzej starsi kadeci jakoś go odnajdywali. Nie było to trudne, dysponowali bowiem całą szpiegowską siatką informatorów zarówno w szkole, jak i poza nią. Donosiciele rekrutowali się spośród młodszych chłopców, którzy po prostu bali się trzech osiłków. Tym razem oprawcy dopadli Horace’a na tyłach zbrojowni, w ustronnym miejscu, które odkrył kilka dni wcześniej. Stał teraz przyparty do kamiennej ściany budynku przez trzech prześladowców. Każdy z nich miał w ręku gruby kij, ponadto Alda przerzucił przez ramię ciężki worek.

Szukaliśmy cię, dzidziusiu – oznajmił Alda. Horace milczał. Spoglądał po kolei na każdego z nich, czekając na pierwszy ruch z ich strony.

Dzidzia zrobił z nas głupków – oznajmił Bryan.

Zrobił głupków z całej szkoły – uzupełnił Jerome. Horace mimo woli zmarszczył brwi, zaintrygowany ich słowami. Nie miał pojęcia, o czym mówili. (…)

Wił się, leżąc na ziemi, a kaźń nie ustawała. Na próżno usiłował uniknąć ciosów. Takiego lania jeszcze nigdy od nich nie dostał; tłuki go tak długo, aż wreszcie popadł w oszołomienie i przestał się ruszać. Wówczas każdy z nich walnął go jeszcze parę razy, a potem Alda ściągnął worek. Horace z trudem odetchnął świeżym powietrzem. Całe ciało, każda jego część pulsowała odrętwiającym bólem. Gdzieś z oddali doszedł go głos Bryna.

– Teraz pora na taką samą lekcję dla kurdupla-szpiega!”

,,Zwiadowcy. Ruiny Gorlanu. Księga 1”, Rozdział 21, str. 192

Wspólnie rozważaliśmy w jaki sposób starsi kadeci Szkoły Rycerskiej wykorzystali swoją wyższość w hierarchii? Dlaczego ważne było dla nich ,,danie lekcji” Horace’owi? Czy taki sposób przekonywania do swoich racji jest słuszny? Jak odwaga postrzegana w średniowieczu, różni się od tej współczesnej?

Miłośnicy Zwiadowców jednym głosem sprzeciwili się kwestii znęcania w szkołach. Być odważnym, to otwarcie przeciwstawiać się niewłaściwemu zachowaniu. Uczniowie ustalili zasady w jaki sposób współczesny rycerz powinien zachować się w sytuacji, gdy jest się ofiarą lub świadkiem znęcenia?

Sprzeciw się!

Znaj swoje prawa.

Poproś o pomoc.

Stań po stronie pokrzywdzonego.

Nie odwracaj się!

Bądź odważny!

Odważnego, współczesnego rycerza uczniowie klasy 4a zaprezentowali za pomocą prac plastycznych. Współczesny rycerz jest odważny, sprzeciwia się dręczeniu w szkole, dba o innych, niczego się nie boi!

Uczniowie klasy 6a postanowili zobrazować temat za pomocą klocków Lego.

Dwa pudła klocków, 9 połączonych stolików, mnóstwo pomysłów i pasji. Niczym w studio Lego Masters nasi uczniowie rozpoczęli wyścig z czasem. Czy jedna godzina lekcyjna wystarczy aby zaprojektować poszczególne sceny, stworzyć scenariusz i przedstawić film za pomocą poszczególnych klatek fotografii?

Tylko zgrana i dzielna drużyna mogła tego dokonać. A efekty można obejrzeć na przedstawionym filmie.