ODKRYWAMY MAŁOPOLSKĘ – SZLAKIEM ORLICH GNIAZD

Administrator GN   3 października 2021   Możliwość komentowania ODKRYWAMY MAŁOPOLSKĘ – SZLAKIEM ORLICH GNIAZD została wyłączona

W dniu 1 października 2021 roku, uczniowie klasy 5a i 5b wzięli udział w bardzo ciekawej wycieczce krajoznawczej najpopularniejszym szlakiem znajdującym się na terenie Jury Krakowsko- Częstochowskiej – szlakiem Orlich Gniazd.

Mieliśmy przyjemność podziwiać ten ciekawy region, który jest jednym z najpiękniejszych turystycznie regionów w Polsce.

Spacerowaliśmy malowniczymi szlakami, podziwiając przepiękną architekturę i jej pozostałości, a także cudowną przyrodę z niezwykłymi ostańcami w roli głównej.

Wędrówce towarzyszył radosny nastrój uczniów i piękna słoneczna pogoda. Pan przewodnik zaprowadził nas pod Maczugę Herkulesa. Następnie zwiedziliśmy Zamek Królewski w Pieskowej Skale. Budowla znajduje się na wzniesieniu, z którego można podziwiać piękno okolicy.
Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Kaplicy na Wodzie, a następnie spacer do Bramy Krakowskiej, w trakcie którego zobaczyliśmy: pstrągarnię, formacje skalne – m.in. Bramę Krakowską, Igłę Deotymy oraz Źródełko Miłości.

Po intensywnym marszu i pełni wrażeń zjedliśmy ze smakiem pyszny obiad, po którym mogliśmy zjeść lody oraz kupić pamiątki.

To nie koniec naszej wycieczki, ponieważ po posiłku i krótkim odpoczynku `udaliśmy się do Rabsztyna, by tam podziwiać kolejne ruiny starego zamku zbudowanego na Szlaku Orlich Gniazd. Pani przewodnik w ciekawy sposób opowiedziała nam historię zamku oraz losy jego mieszkańców. Mogliśmy również podziwiać malowniczą panoramę z wieży widokowej.

Ostatnim, jakże wyjątkowym miejscem na naszej trasie zwiedzania, była Pustynia Błędowska.

Jest ona niewątpliwie jedną z większych ciekawostek przyrodniczych i krajobrazowych w Polsce. Na „Polską Saharę” weszliśmy z punktu widokowego Róża Wiatrów. Ogromne morze piasku zrobiło na nas wyjątkowe wrażenie i sprawiło, że poczuliśmy się jak na prawdziwej pustyni.

Wycieczkę zakończyliśmy pożegnaniem z przewodnikiem. To był bardzo udany dzień, który na długo zostanie w naszej pamięci.